Люди
перестають мислити, коли перестають читати.
Д. Дідро
Д. Дідро
пам'ятка
Як запам’ятати те, що читаєш?
1. Перш за все треба бути максимально спокійним. Інакше тобі
важко буде сконцентруватися. Читай уважно!
2.Читай з олівцем в руках і відзначай важливі положення,
які б ти хотів запам’ятати.
3.Щоб запам’ятати смисл тексту, який здається надто важким, спробуй такий спосіб:
уважно читай кожну фразу і переписуй її на свій манер, у своєму стилі. Якомога
простіше, хай навіть і багатослівно. Під час повторного читання власного тексту
ти з здивуванням з’ясуєш, що смисл тексту не такий складний.
4.Повторення перед сном або зранку відразу після
пробудження є найефективнішим класичним способом запам’ятовування.
5.Часто повторюй
матеріал. Через 24 години після першого заняття ти забуваєш найбільшу частину
вивченого тексту. Тому перше повторення вивченого має відбутися не пізніше ніж
через 24 години. Але не повторюй і раніше ніж через 5-6 годин після першого
вивчення (закон Жорста). Відпрацюй свій власний оптимальний ритм повторень.
пам'ятка
Як читати книжку
1.Пам'ятай: читання - одне з найважливіших завдань у
самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
2. Внутрішньо налаштовуйся на читання. Не поспішай, не
"ковтай" зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся
запам'ятати прочитане.
3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати
механічного фіксування тексту.
4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй
поглядом цілі фрази, речення.
5. Для свідомого сприймання прочитай передмову,
перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
6. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу
інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками,
довідниками.
7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези,
конспект).
8. Найцікавіше запам'ятай. Порівнюй прочитане з уже
відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про
неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і
рецензіями на неї: один розум добре, а колективний - краще.
11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому
щоденнику.
Пам’ятка читача
1. Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій
розкривається зміст матеріалу, що ти вивчаєш.
2. Пам'ятай, що читання - одне з найважливіших занять у
самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно.
3. Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання.
4. Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше.
5. Не поспішай, вдумайся в логіку і зміст того, що ти
читаєш.
6. Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін,
фраза були добре зрозумілі.
7. Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки.
8. Обов'язково конспектуй прочитане. Конспект
зберігається надовго, прочитане забувається .
9. Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку
недочитаною - головне може бути попереду.
10. Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга.
11. Прочитане спробуй пов'язати з життям, з практикою,
досвідом.
12. Не забудь пов'язати те, що читаєш (вивчаєш) з раніше
вивченим і уявити його в системі знань.
13. Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло.
Намагайся розібратися самостійно.
14. Де потрібно - змушуй працювати і уяву.
15. Читай не тільки зліва направо, а й повертайся до
прочитаного: повторення - найкращий засіб закріплення прочитаного.
16. Навчись критично сприймати прочитане.
17. Обов'язково ознайомся з рецензіями і відгуками на
книжку: один розум добре, колективний краще.
18. Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у її
змісті.
19. Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш
книжку.
Чотири завдання, які повинні бути розв'язані під час
читання:
Перше завдання при читанні - це зрозуміти і засвоїти
прочитаний матеріал.
Друге завдання - продумати прочитане.
Третє - зробити з прочитаного потрібні для пам'яті
виписки.
І, нарешті, четверте завдання - це усвідомити, чого
нового навчила книжка.
Немає коментарів:
Дописати коментар